Social Items

Ptptn Anjung Ujrah

Pelajar boleh memohon tawaran biasiswa DI SINI Sebenarnya amat mudah sekali cara membuat semakan baki pinjaman PTPTN anda. Anda boleh terus click link di bawah untuk terus ke anjung PTPTN.


Ptptn Thread V2

Sebab aku rasa ramai jugak yang agak konpius tentang hal ujrah ni.

Ptptn anjung ujrah. Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional PTPTN Di laman web tersebut ada satu pengumuman penting yang dibuat oleh pihak PTPTN tentang p roses pertukaran pinjaman 3 kepada pendidikan ujrah 1 secara berperingkat. 4 P a g e PINJAMAN KONVENSIONAL. Tapi bile aku kire2 balik dari yang asal 3 tu dengan 1 ni sama je jumlah yang.

Kali ni pun perkara yang sama aku nak bincangkan lagi. Metro Ahad 3 Oktober 2010 - ms 30. Bagi yang belum baca boleh baca entri Analisis Ujrah dan entri PTPTN oh PTPTN.

03 2193 3000 Faks. Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional Tingkat Bawah Menara PTPTN Blok D Megan Avenue II No12 Jalan Yap Kwan Seng 50450 Kuala Lumpur. Rasanya ramai kot yang dah tahu pasal ujrah ni dan dah buat.

Sejak saya menulis entri tentang Ujrah 1 PTPTN di dalam blog ini ramai yang bertanya dan memberikan pendapat masing-masing. Sejak Disember 2008 PTPTN telah menukar bentuk pinjaman konvensional kepada Pinjaman Ujrah yang patuh syariah. Kalau sebelum ni PTPTN mengenakan 3 hingga 5 kos pentadbiran sila rujuk penyata PTPTN anda mesti ada tercatat kos pentadbiran PTPTN kan jadi pembiayaan ujrah 1 telah menggantikan kaedah lama dan mula dikuatkuasakan sejak 1 Jun 2008 melalui Pekeliling PTPTN Bilangan 2 Tahun 2008.

Malas aku nak suap2. Anda juga boleh terus membuat panggilan ke nombor telefon Careline. Log masuk pada link ini.

Ada yang masih ragu-ragu sama ada memilih pembiayaan Ujrah ini atau tidak. Anda boleh mengajukan mesej peribadi di Facebook untuk mendapatkan respon yang pantas melalui admin PTPTN. Kepada peminjam PTPTN adalah lebih baik jika anda selalu buat semakan baki pinjaman PTPTN untuk memudahkan anda merancang perbelanjaan harian atau bulanan anda.

03 - 2193 3000 Faks. Klik pada Pendaftaran untuk Direct Debit. 03 - 2193 1263.

Be grateful that most of us were provided with PTPTN loan for our expenses in university and also with the flat interest rate of only 1 pa only to pay the debts after graduation. Awal bulan Disember 2010 hari tu aku ada buat permohonan pembiayaan ujrah PTPTN dari 3 caj perkhidmatan jadi 1 caj upah. Kalau korang memohon ujrah korang kena hantar dokumen KWSP ke pejabat PTPTN.

Walau bagaimanapun pinjaman konvensional yang dibuat sebelum Disember 2008 tidak bertukar menjadi Pinjaman Ujrah secara automatik. Biasanya proses ni makan masa tak sampai 30 minit. Dokumen Tawaran akan diserahkan pada hari yang sama ketika urusan permohonan ujrah dilakukan di kaunter.

Disebabkan aku tolak tawaran Ujrah PTPTN yang hanya 1 upah dikenakan tu jadi aku telah membayar hutang PTPTN aku setiap bulan seperti biasa mengikut ansuran bulanan yang ditetapkan dalam jadual pembayaran yang aku terima pada 11 Jun 2010. Dimaklumkan bahawa PTPTN sedang melaksanakan penukaran pinjaman berasaskan kaedah sedia ada kepada pembiayaan berasaskan Ujrah pada kadar rata 1 setahun. Paparan Keterangan Log masuk menggunakan No KP dan No Pinjaman.

Bermakna korang dah takde alasan untuk tingkatkan jumlah simpanan lepas ni. Pengesahan Baki Pinjaman. PENYATA KIRA-KIRA PEMBIAYAAN UJRAH.

Sila rujuk maklumat dibawah untuk membantu anda. Untuk kaedah pembayaran ini 3 kos pentadbiran dikenakan ke atas aku berdasarkan baki semasa bulanan. Ragu-ragu sama ada nak pohon atau tidak.

Follow media sosial PTPTN di Facebook Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional PTPTN. Login PTPTN untuk membuat semakan baki pinjaman serta penyata akaun. Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional Tingkat Bawah Menara PTPTN Blok D Megan Avenue II No12 Jalan Yap Kwan Seng 50450 Kuala Lumpur.

Ketahui berapakah jumlah pinjaman yang perlu dibayaran lagi. Sekiranya peminjam PTPTN mahu menjadikan pinjaman mereka patuh syariah peminjam harus memohon pertukaran pinjaman daripada konvensional kepada Pinjaman Ujrah. Tapi bergantung jugak la.

03 - 2193 1263 e-Aduan. Bagi Simpanan sila pilih Semakan Penyata SSPN1M-i. Cara Memohon Pertukaran Ujrah.

Mereka yang diluluskan pinjaman pendidikan sebelum 22 Disember 2008 adalah diminta mengambil tindakan yang sewajarnya berpandukan. Encouraging fresh graduates to pay for the loans to ensure the continuous benefits offering to others who really need for it in future. Layari anjung PTPTN wwwptptngovmy.

Permohonan pertukaran Ujrah boleh dilakukan melalui kaedah berikut. 03 2193 1263 atau e-Aduan iCare di portal rasmi. Tempoh Masa Pengeluaran Dokumen Tawaran.

Kalau masih tak tahu silalah cari maklumat sendiri. Ujrah bermaksud upah. Borang Kemas Kini Pertukaran Pinjaman Ujrah.

Tak kurang juga pendapat yang mengatakan pembiayaan ini ada udang di sebalik batu. Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional. Proses pertukaran ini akan melibatkan dua peringkat iaitu.

03 - 2193 3000. Ini kali ke-3 aku nak sembang pasal PTPTN dalam belog. Kalau takde urusan akan habis kat pejabat KWSP.

Dua entri sebelum ni aku bincangkan pasal Ujrah. Mesti korang seronok tengok hutang PTPTN tu berkurang. Pertukaran ini sebenarnya boleh menjimatkan kos pembayaran balik PTPTN antara 47 hingga 49.

PTPTN juga bertanggungjawab untuk membuat pungutan bayaran balik. Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional PTPTN merupakan salah satu institusi yang menyediakan kemudahan pinjaman kewangan diberikan kepada pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran sama ada ke Institut Pengajian Tinggi Awam IPTA atau Institut Pengajian Tinggi Swasta IPTS.


Kelebihan Ujrah Ptptn Pondok Kecil


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar